Total Pageviews

Friday, August 17, 2018

Super Easy Russian on Youtube


   I have visited Moscow two times since last year. Moscow is a very beautiful city where many green forests and flowers can be seen in the summer season and Iエenjoyed beautiful light-up scenery in the center of Moscow in the winter season. To understand Russian culture more, I started to learn Russian last year.  It is my new challenge to learn my second foreign language. Russian is very different from Japanese and English.  It would be a long way to master this language but I will try. 
   I found the series of video "Super Easy Russian" and "Easy Russian" on Youtube.
These videos include Russian and English subtitles so it is very easy to understand and useful for my listening comprehension.  

昨年から、2回モスクワを訪問しました。モスクワはとても美しい街で、沢山の森や、沢山の花々を夏に見ることが出来ました。また冬には、ライトアップされた街並みを中心街で楽しむことが出来ました。ロシア文化を理解するために、昨年ロシア語の勉強を始めました。これは私の第二外国語マスターという新しいチャレンジになります。ロシア語は日本語とも英語ともかなりことなる言語です。マスターするには長い道のりですが、頑張ってみます。
Youtubeで”とてもやさしいロシア語”、”やさしいロシア語”というビデオを見つけました。これらの動画にはロシア語と英語で字幕が出てきますので、内容は簡単に理解できます。また聞き取りの練習にとても役に立ちます。
Super Easy Russian1



No comments: