Total Pageviews

Saturday, December 8, 2018

Our MW DX-pedition is introduced in a famous European MW DX circle's journal.

   One of foreign veteran MW DXer, Nick-san from Canada told me that our MW DX-pedition is introduced in a famous European MW DX circle's journal (”MEDIUM WAVE NEWS”, December 2018, Vol.64.No.7)  The circle is Medium Wave Circle that went into its 64th year in 2018. This is a big Christmas gift for us.  Each of us is feeling happiness very much.
   We think this article in the journal kindly introduces the steady presence of enthusiastic MW DXers like us even in Japan. 

私の知り合いの外国人DXerの一人であるカナダ人のニックさんが、私達の道東MWDXペディションのことが、ヨーロッパの中波DXサークルの季刊誌で紹介されているよ。と教えてくれました(”MEDIUM WAVE NEWS" 2018年12月第64巻No.7)。この季刊誌を発行しているのは、イギリスに本部がある中波DXサークルはMedium Wave Circleです。なんと今年で64年目を迎える老舗のサークルでした。今回の掲載はどうやら私のブログを見てくださったメンバーの方が記事にして紹介してくださったようです。ペディションを行った私達にとって、ビッグなクリスマスプレゼントとなりました。メンバー全員喜んでいます。
私たちは、熱狂的にMWDXを楽しんでいる者がここ日本にもいるんだということを丁寧に伝えていただけたと思っています。

MEDIUM WAVE NEWS,  Dec.2018, Volume 64, No.7,
   According to this journal,  KBRW-680kHz is one of MW DX stations for European MW DXers, but this station had been caught even in Italy in this season.  I think this season would be the best for MW DXing since the last good MW DX season of 2009. 

このジャーナルを読むと、ヨーロッパの中波DXerにとって、北米、アラスカのKBRW-680kHzが珍局であり、ヨーロッパ北部でしかなかなか受信できないことがわかりました。しかし今シーズンはイタリアでもキャッチされたようです。今年のシーズンはかつて良好な中波DXシーズンだった2009年以来、最高のコンディションに恵まれたシーズンになっているのではないか思います。

Everybody, Have a nice MW DXing day!

今日も良い中波DXの日になりますように!




No comments: